lördag 6 december 2008

Summering väsman 5/12

Lite sen summering, men har problem med min dator därför
kommer den nu. Inte mycket att summera heller.
Hade bestämt mig redan på morgonen att inte köra allt för
länge då jag var själv, var rätt isig ramp också.
Så innan det blev mörkt så hade jag tänkt att ha hunnit
hem redan.

Så vid ungefär vid 11.15 bestämde jag mig för att börja plocka.
Jag tog in en sida helt, pulka och allt. Hade bara fyra spön
kvar i, då började det bli mycket fisk på lodet. Jag bestämde
att ha dom i en liten bit till... pang! Stenhårt hugg. Blev en röding
på knappa kilot. Vände tillbaks, nu med bara två spön kvar i,
till samma punkt som jag fick rödingen. Och pang!!
stenårt hugg igen, dock lossnade den fisken.
Nu hade jag bara ett spö kvar i så
jag vevade in pulkan och åkte hem.
Klart man åker hem när det börjar nappa... vill ju inte få allt för mycket
fisk! :) Nästa tur kommer att bli vänern, det ska bli skoj!!
SKITFISKE PÅ ER!