måndag 16 november 2009

Köpa en lott??!!

Fisketuren i går kan man kalla en riktig "TUR".
Efter ett par timmar hugger det på ett ytspö och gästen får drilla fisken. En mycket stark fisk som visade sig väga tre kilo och nytt personbästa för gasten. En stund senare smäller det på ytterligare ett ytspö. Jag kastar mig upp och tar spöet ur hållaren på taket, men av någon konstig anledning tappar jag spöet i luften. Spöet studsar mot alla grejer som finns på en båt. Jag flyger efter och försöker greppa spöet men det bara studsar ur min hand och flyger rakt ut bakom motorn ner sjön och försvinner. Inte roligt då spöna är nya och kostar en del. Efter många svårdomar och en stunds tysnad i båten så är det bara att inse att spöet ligger just nu på 15-20m djup. Men vi körde vidare med sju spön i stället för åtta. Efter en stund kommer vi på att köra ner båda djupriggarna och dragga... körde några varv men hjälpte inte. Efter ca en och en halv timme och en bit ifrån där jag tappade spöet så kommer det helt plötsligt upp en öring brevid båten... Med min wobbler i munnen!! Gör snabbt en markering på GPSen och vänder så fort det går. När vi kommer tillbaks står öringen kvar i ytan och tro det eller ej så lyckas vi håva fisken. Där satt wobbler fint i munnen, jag började dra in linan som satt i wobbler för hand och upp kommer mitt spö som jag tappade i!!!!! Det kallar jag riktig tur!!!! Dessutom vägde öringen tre kilo!!!! Skojar ni om jag blev glad igen;) För övrigt hade vi en massa hugg men dom ville ej med upp.